Fredag

Skönt att ha varit ledig en hel fredag :) hade planer på att spendera hela helgen i ökx, tänkte att A skulle följa med, men han tjura ihop och ville stanna i Luleå! Så efter alla om och men så packa jag bilen och körde upp till ökx själv! Gick ju bra, men sjukt jobbigt köra när de var en sjuhelvetes snörök!!

I allafall, Svängde in på ok när jag kom mig till ökx, ser Majken så hon bestämmer sig för att åka med mig hem till nybyn! Går in på ok en snabbis och när jag sen ska starta bilen dör den bara ihop, låser sig i tändningslåset eller va de nu heter, går inte att vrida nyckeln, och bilen bara dör så fort jag startar den, ringer runt i hopp om att någon kan komma och hjälpa oss där vi sitter som två nördar och inte får igång bilen!

Vi tänkte att de kanske kunde vara oljan eftersom oljelampan tänds när vi startar bilen, men hittar inte ens vars man öppnar huven! Efter vi suttit där på ok parkeringen i ca 60 min så kommer både Freddy, svärfar och Johan och då startar ju såklart bilen utan problem!!

Och nu går den som vanligt :)
Jag med min vanliga otur! Allt jag rör i går sönder!! Haha!!


sen körde vi till klx älv å hälsa på Linnea och Erik, hjälpte dom skruva ihop spjälsängen, sen hem till nybyn en sväng! Sen for jag å Majken till Angelica å Gont, klippte Helena och sen spela jag, Angelica, Gont, Frida och Helena monopol! Och nu ligger jag i nybyn under täcket, tänkte försöka sova strax, för i morgon blir de att stiga upp tidigt å tvätta de sista innan jag gasar tillbaka till Luleå och andre :)

Hade ju planer på att hinna umgås med My också nu medans jag är i ökx, är alldeles för längesen vi hängt gäng! Men törs inte köra med skit saaben till storb ifall den dör ihop!! Så får se till att de blir att umgås nästa gång jag kommer upp :) nej nu ska jag sova :)

Natti natti :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback