-

Skönt med fredag även om jag bara jobbat 2 dagar denna vecka :)

Ikväll blir de att laga tacos, sen kmr Jessica och peo och äter hos oss :)

Förresten, skrev med en från klassen som gick frisör me mig, prata lite om de här med lönen vi som är trainee har! Hur den kan vara så fruktansvärt dålig? Vi gör minst lika mycket som en utbildad frisör om inte mer och ändå får vi så dålig lön så vi knappt har råd att leva på de! Ska de vara så att vi ska måsta jobba med sån här skit lön för att de utbildas för mycket frisörer?

De är väl ändå inte vårat fel att de tar in alldeles för mkt elever på frisörprogrammet? Kanske dom skulle ha tagit in mindre antal elever på frisör och istället låtit oss jobba med en normal lön? I allafall så har vi tänkt göra ett försök att prata med dom som bestämt allt de här, de som bestämt att vi ska måsta slita röven av oss för en svält lön!

Och händer de inte något så ska vi gå till tidningen med det!

Nu ska jag fortsätta och jobba och slita ihop min lilla lön! Sen tar jag helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback