Kanelbullar och iskall mjölk

Har väl inte hänt jätte mycket sen sist jag skrev, har varit iväg en vecka till Cypern- ayia napa och haft de hur bra som helst. Har haft sinnessjukt roligt och riktigt skönt med sol och värme. Men man var ju inte precis utvilad efter den semestern, men de var de värt :) och jag vill redan tillbaka.,. 

sen har jag även börjat läsa engelska B på distans (eller flex som de så fint heter nu för tiden) eller har första riktiga träffen nu på måndag, har dock inte fått mina böcker jag beställt.. Och sjukt dyra var dom. Men måste ju ha böcker om jag ska kunna plugga. 

Annars rullar livet på i vanlig ordning, jobbar, sover, äter!  Men har turen att få vara ledig idag och i morgon :) så har åkt upp till Gällivare.

Fick bli en morgonpromenad i de soliga och fina höstvädret på morgon, hur skönt som helst. Sen har vi mest Legat och degat, sen fick jag för mig att jag skulle baka kanelbullar, så jag gasa ut till
Malmheden för att handla ingredienser då A åkte till jobbet.. Trodde detta skulle bli en bra dag, tills jag hoppar ur bilen på Ica och kommer på att jag låst in nycklarna i bilen och reservnyckeln hemma i Överkalix. Hatar när de tjorvar för mig med bilar... Så jag ringer A med gråten inte alls långt bort och frågar vad fan jag ska göra, och är så förbannad på mig själv och frustrerad att de alltid ska hända mig sånna här grejer. Ringer vidare till pappa och frågar vad jag ska göra.. Till slut får jag tag i ett nr, så de kommer en gubbe och får upp min bil på 2 minuter, och 600kr fattigare blev jag... Hade ju garanterat bättre saker att lägga dom pengarna i, tillexempel bensin eller snus.. Men, får se de från den ljusa sidan, jag behövde inte krossa någon ruta :) och jag kanske har lärt mig nå av detta? :) tror jag ska hålla mig undan från bilar. Haha... 

Nu ska jag slå igång en film och äta nybakt bulla och iskall mjölk :) 


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback