--

Från och med idag börjar jag jobba 50%, eller egentligen redan igår, men igår var jag ledig! Var på arbetsförmedlingen igår, och jag har tydligen visst rätt till a-kassa även om jag inte hunni fylla 20! Känns som att man inte vet vem ska lyssna på? Vem
Ska man tro ha rätt? Borde inte dom på facket ha koll på sånt? Tydligen inte?

Går som sagt var ner på 50%, första gången i mitt liv som jag är deltidsarbetslös! Känns konstigt! Jag vill ju jobba heltid, helst som frisör! Men efter att ha varit på af igår och gjort handlingsplan så ser de inte så lovande ut med jobb som frisör?!

Stod att de är hård konkurrens och kommer att förbi mycket hård konkurrens! Så ska bli spännande att se om jag får mig nå heltidsjobb som frisör?

Så tillsvidare kommer jag vara inneboende hos Danne, Renee och eddie, eftersom att jag och andre blir bostadslös från och med 16 april! Sen ska jag nog satsa på att söka jobb kring ökx och uppe i gve så fort andre får lägenhet där uppe! Men som de känns nu bor jag hellre i ökx än gve eftersom jag har mer folk jag umgås med hemma i ökx, i gve känner jag typ ingen! Men får se vars man hamnar! Ett heltidsjobb ska jag i allafall ha, i allafall ett jobb med bättre lön!

Nu ska jag göra mig redo för jobb, 9-18 idag och i morgon börjar jag först 11, fett skönt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback