Dec. 31, 2012

Sista dagen på år 2012 börjades med att jag vaknade i panik av att jag försovit mig, snör på mig kläderna, och gärnet ut i bilen (andre sa senast igår "men nog startar den i morgon även om du inte har motorvärmare, dom har ju lovat +grader hela veckan) försöker starta den, men biljäveln går ju såklart inte igång, så jag snör igen dörren och springer allt vad jag kan till bussen, går ju dock inte speciellt fort för mig att springa eftersom jag sträckte ben helvete igår igen, så får ju halta iväg, plus att jag var fullt påklädd med fjällrävenjacka och hela köret!

Kommer till busshållplatsen och ser att en jag jobbar med också ska ta bussen idag, så tänkte att de är ju lugnt då missade jag ju inte bussen i allafall! Efter ca 15 minuter vid busskuren upptäcker vi att bussen gått för rätt länge sen och nästa buss skulle gå först 8.43 (vi skulle börja redan 8) så de var bara att promenera till jobbet istället!

Bil helvete säger jag bara! Pappa sa då han bytte batteri i den "de är ett bra batteri de där, bilen har stått i flera veckor och den startade direkt"... Eller hur?

Nej jag ska nog fasiken börja promenera till jobbet.. Slipper man tjorva med dessa jävla bilar! Iallafall tills jag får råd att köpa mig en mer ordentlig bil!


Nu är i allafall efterrätten i ugnen, ananaspaj och glass blir de till efterrätt, sen då den är klar ska jag börja med middagen!

Oxfilé, potatisgratäng och rödvinsås :) blir en väldigt lugn nyårsafton detta år och helt ärligt känns de helt okej, för jag är så jävla trött. Ska bara mysa tillsammans med andre och äta en massa gott! :)




Snart är år 2012 slut och 2013 tar sin början, sjukt vad fort de går. Och år 2012 har varit ett rätt bra år faktiskt :) hunnit med en del, flyttat runt en hel del, först varit inneboende och sen flyttat i lgh, dock flyttade jag ju ut därifrån nästan lika fort, börjat nytt jobb 2 gånger, bilat ner till Göteborg och sett på Bruce Springsteen, blivit moster för första gången, blivit faster för andra gången.. Säkert en massa andra grejer som hunni hända :) men nu kan man bara hoppas på att år 2013 blir ännu bättre :) förhoppningsvis ska jag hinna med min första riktiga utlandsresa också nästa år :)


Nej Hörni, gått nytt år på er mina nära och kära. Nu ska jag fortsätta med maten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback