.

Kom till ökx igår kväll, skönt att få vara ledig nga dagar, de behövs verkligen!

Var i nybyn mest hela kvällen igår, sen till allsån och såg lite tv innan mina ögon föll igen! Idag har jag hunnit med att vara i bränna en sväng med pappa och Simon, har inhandlat lite blommor till ett sånt där blomarrangemang som jag brukar göra åt mamma till julen!

Så gjorde även ett åt mormor och morfar :) både mamma och mormor gillade dom, själv var jag väl inte så jätte nöjd med dom! Men dom duger :) riktigt roligt att göra sånna där blomarrangemang! Ibland skulle jag vilja utbilda mig till florist, men jag vill inte flytta! Inte ännu i allafall, kanske senare i livet!

Sen bar de iaf av till allsån för att äta mat. Tomtegröt och mjukkaka med julskinka! Sjukt gott! och sen gasa vi iväg mot bränna, släppte av andre på Tallvik och sen for jag till Angelica och Gont och spela Bingolotto med dom och jessica och Peo! Jag vann inte ett skit! Men Angelica vann ju iaf :) alltid roligt att någon vinner iaf :)

Och nu sitter jag hemma i nybyn, alla sover! Så sitter här i min ensamhet och ser tv i väntan på att andre ska hem!

Och i morgon, eller rättare sagt idag, är de julafton och jag har inte en endaste liten julkänsla? Kanske dom kommer när man vaknar upp, åker hem för att fixa sig och sen åker till mormor och morfar där tjocka släkten befinner sig? Det återstår att se om julkänslorna kommer då, men just nu finns inte en enda? Har inte ens önskat mig något speciellt i julklapp?

Eller har inte funderat på de ens eftersom att ingen frågat vad jag önskar mig? För vi har ju börjat köra den där julklappsleken under julen istället här hemma i nybyn, så mamma och pappa köper inga julklappar längre! Jag tycker de är himla tråkigt, visst klarar jag mig utan julklappar under julen, får ju förhoppningsvis en av andre iaf? Men nog är de mysigt att sitta och slita upp paketpappret på morgnarna när man kommer hem från allsån! Även fast man är äldre nu! :)

Men får vara glad över de julklappar man får :) mest ser jag framemot att få åka till mormor och morfar som alla andra år, träffa alla släktingar, äta mormors goda hemmagjorda köttbullar, julskinka, gravad lax och framför allt mormors goda fika :) så mysigt :)


Nej, nu ska jag försöka få hem min karl så jag får åka till allsån och sova :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback